Velen hebben ongetwijfeld gemerkt dat stralingsgevoelige Wally en haar man Rob Verboog de laatste maanden minder zichtbaar actief waren in het stralingsgebeuren met acties, oproepen, lezingen en andere initiatieven. Maar er is nu wel degelijk nieuws te melden, vandaar dit speciale artikel op Stralingsbewust.info, waar Rob nog steeds wel actief is als één van de mailbox-beheerders en ook als vertegenwoordiger met spreekrecht op bijeenkomsten van de Klankbordgroep van het Kennisplatform EMV.

Wally en Rob schreven dit artikel met als titel “Wij zijn gevlucht…, grote verbetering van gezondheid!”, omdat zij door overmatige straling in hun woonomgeving helaas genoodzaakt waren om naar het buitenland te verhuizen. In dit artikel willen zij toelichten wat er de afgelopen maanden heeft gespeeld, omdat zij daar niet eerder over hebben gecommuniceerd. Verder kun je lezen (en via foto’s bekijken) hoe hun verhuizing naar Frankrijk plaats vond en waar zij nu wonen.
Maar het is vooral ook interessant om te lezen dat Wally grote gezondheidsverbeteringen ervaart nu zij in een stralingsarme omgeving woont. Rob en Wally hopen dan ook dat de Nederlandse instanties nu eindelijk hun verantwoordelijkheid nemen en o.a. witte zones en inclusie van EHS’ers mogelijk maken, zodat ongewenst moeten verhuizen naar het buitenland voor andere EHS’ers niet nodig hoeft te zijn.
Verder lezen…
Lange tijd waren de rechten van mensen die gezondheidsklachten ervaren door straling onduidelijk. Maar inmiddels is erkend dat EHS (elektrohypersensitiviteit) valt onder het VN-verdrag Handicap en onder de Wet gelijke behandeling op grond van handicap en chronische ziekte. Dit betekent dat EHS een handicap is in de zin van de gelijke behandelingswetgeving.
Op woensdagmiddag 6 maart 2024 vond een druk bezochte bijeenkomst van de
Op het
Afgelopen woensdag was 
Op 2 september kwam de Gezondheidsraad, na