De impact van straling op de natuur blijft vaak onderbelicht. Sylvia Slegers stuurde daarom op 10 februari een brief aan alle fractievoorzitters en alle leden van de Tweede Kamer om hen te informeren over de gevolgen van straling op het hele ecosysteem:
Betreft: Tekent ú voor een stralende toekomst?
Geachte volksvertegenwoordiger,
De winterse kou die deze tijd van het jaar plotseling in petto blijkt te hebben, kan wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn. Sterker nog: van mij zou het altijd voorjaar mogen zijn, met een natuur die steeds meer van haar bloeiende pracht prijsgeeft, vogels, bijen, vlinders, kikkers…
Dus terwijl anderen niet kunnen wachten om de schaatsen onder te binden, besluit ik in de pen te klimmen om de video “Stralingsrisico’s: een blik op de gevolgen voor het ecosysteem” (21 min.) onder uw aandacht te brengen.
In deze video wordt op overtuigende en uitvoerig wetenschappelijk onderbouwde wijze aangetoond hoezeer de alom tegenwoordige draadloze technologieën een nefaste uitwerking hebben op dieren, insecten, bomen, planten, zaden, bacteriën en schimmels. Kortom: het hele ecosysteem wordt erdoor beïnvloed. Verder lezen…
Op woensdag 17 maart vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. Op veler verzoek hebben we een vragenlijst samengesteld om inzicht te krijgen in de standpunten van de politieke partijen rondom de gezondheidsrisico’s van straling.
Op woensdag 17 maart 2021 vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. Het verleden geeft vaak een aardige indicatie van wat we in de toekomst kunnen verwachten. Vandaar dat we in dit bericht terugkijken naar de ingediende moties en schriftelijke Kamervragen inzake de gezondheidsrisico’s door straling.
Staatssecretaris Mona Keijzer (inmiddels demissionair) heeft op 18 december 2020 een concept-regeling ‘
