Initiatiefgroep Platform Stralingsbewuste Raadsleden organiseert op 8 november van 19.30 tot 21.30 uur een webinar voor 5G-kritische gemeenteraadsleden met als doel om gemeenten met elkaar in contact te brengen en om gezamenlijk te gaan zorgen voor meer duidelijkheid in de verantwoordelijkheden en handelingsperspectieven rondom de uitrol van 5G. Het webinar heeft als hoofdthema’s: autonomie, beheer, volksgezondheid en burgerparticipatie.
De Initiatiefgroep is nu op zoek naar stralingsbewuste mensen en 5G actiegroepen die mee willen helpen om deze 5G-kritische gemeenteraadsleden te vinden en te motiveren om mee te doen aan dit webinar. Op 8 oktober zal er om 19.30 uur een video-conferentie plaats vinden om een en ander te bespreken. Wie helpt er mee?
Onderstaand de volledige oproep van Initiatiefgroep Platform Stralingsbewuste Raadsleden. Verder lezen…
Afgelopen zomer was er in Amerika een 5G-top: de
Twee interviews van de 5G Summit zijn inmiddels al vertaald naar het Nederlands, die kun je onderstaand alvast lezen:
Helaas worden gezondheidsklachten door straling vaak niet serieus genomen. Het is daarom belangrijk dat er een goede registratie komt van deze klachten, zodat zichtbaar gemaakt kan worden dat dit wel degelijk een belangrijke maatschappelijke problematiek betreft. Veel huisartsen herkennen gezondheidsklachten niet als zijnde stralingsgerelateerde klachten en diverse GGD’s weigeren nog steeds om gezondheidsklachten door straling te registreren (zo houd je de statistieken laag). Het betreft veelal ‘verborgen leed’. 
Aan: landelijke 5G groepen